Selecteer een pagina

Bent u benieuwd wie er bij LTO Verzekeringen werken en welke zaken zij precies oppakken? Lees dan de verhalen van onze medewerkers.

‘De ondernemer laten ondernemen, typisch LTO Verzekeringen’

Vandaag stellen wij onze Schadebehandelaar Jan aan u voor. Niet zomaar een collega, nee Jan werkt al 31 jaar bij onze organisatie. Je mag hem inmiddels wel een echt LTO-ambassadeur noemen. Hij weet nog precies op welke dag hij begon, namelijk 10 januari 1991.

Jan: ik stapte naar binnen en zag een bureau met toen nog grote stapels formulieren. Wij werkten toen met vier mensen. Nu werken er ruim 200 mensen bij de organisatie en mijn drijfveer is nog steeds dezelfde: “Mensen helpen die moeite hebben met de complexe vraagstukken over schades binnen de verzekeringsbranche”.

In zijn jeugd verkocht Jan zijn ouders hun woning via een makelaardij en daar werd het zaadje geplant voor verzekeringen: “Ik help graag mensen die moeite hebben met verzekeringen en schades. Er is namelijk in de loop der jaren veel wetgeving bij gekomen. Mijn drijfveer is nog steeds om deze mensen zo goed mogelijk te helpen. Hier komt ook onze missie ‘de ondernemer laten ondernemer’ in terug. Van oorsprong is dit al typisch LTO Verzekeringen”.

Volledig thuis in de materie

Op dit moment werkt Jan met circa vijfentwintig collega’s op de schadeafdeling. Hij pakt allerlei schades op en behandelt ongeveer tien tot twintig schadeaanvragen per week. Op jaarbasis dus al gauw zeshonderd schadeaanvragen. De meeste schades betreffen stormschades, schade aan gebouwen, kas gewassen schades en aanrijdingen. “Het is voor mij makkelijk schakelen met klanten, dit komt omdat ik inmiddels aardig thuis ben in de materie en klanten al jaren ken en spreek. Ik weet vanuit het dagelijks leven veel landbouwmaterieel en hoe het werkt. Mijn advies is altijd: ‘voorkomen is beter dan genezen’.

Ik stond op zaterdag klaar met de schadeformulieren

“Het mooie van dit vak is dat wanneer je een klant al lang kent, je ook precies weet hoe zijn bedrijf in elkaar zit. Dat zorgt ervoor dat je een goede samenwerking met elkaar hebt. Tevreden reacties geven mij dan ook heel veel energie! Voorheen belde vaste klanten mij direct, dit is zelfs twee keer in de nacht geweest. Zo was er een aanrijding in Duitsland en heb ik tot drie uur in de nacht mijn klant geholpen met de schades. Een aantal jaren daarna stond een bedrijfspand van een klant in brand en stond ik op zaterdag klaar om hem te helpen met zijn schadeformulieren. Daarom durf ik wel te zeggen dat ik goed op mijn plaatst zit bij LTO Verzekeringen. Binnen onze organisatie werken namelijk aanpakkers en wij proberen ondernemers zo goed mogelijk te helpen. Geen geneuzel, maar gelijk duidelijkheid geven. Ook als het geen positief nieuws is. Zo weet een agrarische ondernemer waar hij/zij aan toe is.”

Zoekt u een schadeverzekering die bij uw agrarische onderneming past?

Wellicht bent u al klant van ons en spreekt u Jan al, maar mocht u nog geen schadeverzekering hebben. Neem gerust contact met ons op via 023 – 520 15 16 en wij zoeken de schadeverzekering die het beste bij uw agrarische onderneming past. U kunt ook dit formulier invullen en dan nemen wij contact met u op.